21 Temmuz 2010 Çarşamba

ŞEYMA ARSLAN- BEYAZIT TOG


KADIRGADA DİNAMİK BİR YAPI VARDI KEŞFEDİLMEYİ BEKLEYEN…

Yaklaşık dört yıldır İstanbul’da öğrenciyim. Okulu kazandım ve üç yıl öncesi istanbul’a alışma sürecinde okulum ve çevresinde bulunan bir çok yeri keşif gezilerine çıkıyordum. Bunlardan biri de Kadırga idi. Farkında olmadan sadece merak ettiğim için tek başıma gezdiğim o güzel Kadırga mahallesinde bir gün gelecekti de şenlik olacak.. kim bilebilirdi ki orada iz bırakacağım...
Kadırgada dinamik bir yapı vardı keşfedilmeyi bekleyen…

İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti etkinliklerini uzun süredir takip ediyordum ve gönüllüsü oldum. Örgütlenmeden arkadaşım İlkerle birlikte bu etkinlikte yer almaya karar verdik. Okulumuzda Beyazıt Toplum Gönüllüleri örgütlenmesi olarak Kadırga Sanat Üretim Merkezinde yapılan toplantılara katıldık. Okulumuzdaki örgütlenmemize ve bu etkinlikte yer almak isteyen Kadırga için gönüllü çalışmak isteyen tüm arkadaşlarımızı da bu sürece katmak istedik. Düzenli olarak toplantılarda bulunduk, fikirlerimizi paylaştık. Bu süreçte çok güzel anılarımız oldu. Kendi aramızda toplantılar düzenledik ve bizim üzerimize düşen, yapmak istediğimiz faaliyetlerin genel hatlarını oluşturduk. İstanbul Üniversitesi Eczacılık Fakültesi ve Çapa Tıp Fakültesindeki arkadaşlarımız sağlık ekibi oluşturdular. Eğitim ve Edebiyat fakültesindeki arkadaşlarımız da engelli masası ve çocuklar için Hayal Köşesi masası kurdular. Rehber ekipteki arkadaşlarımız civardaki belirli bölgeleri şenliğe gelen misafirlere ve mahalleliye gezdirdiler. Ayrıca üniversitemizden bir hocamız da meme kanseri ile ilgili bir panel konuşması yaptı. Herkes kendine bir şeyler kattı burada. Sadece biz değil mahalle sakinleri, örgütlenmeye yeni katılan arkadaşlar da deneyim elde ettiler. Bizleri tanıdılar. Biz de onları tanıdık. Örgütlenmemizi, projelerimizi ve Gönüllü Programının neler yaptığını anlattık. Mahalle muhtarını, mahalledeki öğrencileri, öğretmenleri, Kadırga Spor Kulübü bünyesindeki insanları, sözlü tarih çalışması yaptığımız mahalle sakinlerini, esnafları ve daha sayamadığım bir çok kişiyi tanımış olduk. Mahalleden bir çok insanla birlikte hazırlandık bu şenliğe ve şiddetle belirtmek isterim ki Kadırga Endüstri Meslek Lisesi öğrencileri çok güzel işler yaptılar, aldıkları sorumlulukları yerine getirdiler mahalledeki sosyal ve dinamik ruhu görünür kıldılar ve birlikte yaptığımız çalışmalarda çok başarılı sonuçlar elde ettik. Bu süreçte yaşanan dostluklar, arkadaşlıklar, birliktelikler, paylaşımlar, mahallelinin bizi sahiplenmesi tarif edilemeyecek kadar güzeldi. Böyle bir etkinlikte yerimi aldığım için Kadırga mahallesinin, Gönüllü programının bana yaşattığı deneyim ve güzel hatıralar için burada bulunan, benim gibi hissedip benim gibi yaşayan Kadırga’ya gönülden emek veren herkese çok teşekkür ediyorum.

Şeyma Arslan
İstanbul Üniversitesi Beyazıt Toplum Gönüllüleri Örgütlenmesi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder